AWAN NANO ASMARA BEIJING

Currently, mendengar lagu Awan Nano Nano Nano dekat Astro Citra. Teringat lagi bila ada orang make fun dengan si Hafiz ni sebab with little investment on costume dia dapat jadi juara. JUARA okeh. No designer's touch on his baju dan seluar, compared to the other competitors tu. Yelah, sesuai dengan tema pertandingan itu sendiri, yang lebih berat pada lagu dan vokal pesertanya. Kalau IFF, takkan nak pakai tracksuit dengan t-shirt kot. Dah kenapa kau? Haha.

Actually, kejap lagi akan ada tayangan ulangan cerita Asmara Beijing. Aku tak tahu kenapa aku suka dengan cerita ni. Most probably, sebab heronya lah. Siapa lagi kalau bukan Incik Shamsul Yusuf tu. Hehe. Ceritanya bagi aku agak menarik. Alkisahnya,

Tentang sepasang kekasih yang mana si girlfriend minta clash dengan si boyfriend sebab dia saksikan kecurangan boyfie dia tu dengan orang lain. Yang boyfie tu sungguh-sungguh minta maaf, mengaku sayang lagi kat girlfriend. Tapi kaciwa punya pasal, girlfriend tak nak dan pergi bercuti ke Beijing sebab nak lupakan kisah-kisah lama.
Bila kat Beijing, jumpa pulak dengan ex-boyfriend yang dolu-dolu tu. Then perasaan berputik kembali. (Note : Boyfriend curang tu still nak girlfriend dia terima dia balik. Aaand ex-boyfriend tu pulak kahwin dengan orang lain but divorced, so he is a cool duda. Haha, cool ke?)
Part yang lain aku malas nak highlight, just drama drama drama. Akhir sekali boyfriend dia dapat terima kenyataan yang diorang tak ada jodoh, so dia redha bila girlfriend dia kembali kepada ex-boyfriend dia yang duda tu. The end.

Apa yang aku teruja nak bebel kat sini ialah, kalau aku kat tempat girlfriend tu rasa-rasanya aku cair kot bila dengar ungkapan maaf daripada si boyfriend tu. CAIR. Sebab, dengan cara dia tu, aku pulak yang jatuh kesian. Dengan kerja tak tentu arah dek masalah tu. Lepas tu tak putus asa memujuk. Hoho,dari kesian terus  maafkan dan terima balik. Wah gitu! Tapi kalau dalam realiti aku tak tahulah. Sebab jika ikut perasaan mungkin itu yang aku buat. Tapi bila ikut kewarasan, mungkin juga sebaliknya. Sebab:

Kecurangan dia tu bukan kecurangan yang sembarangan ye. Ini melibatkan perhubungan dengan perempuan lain. PEREMPUAN LAIN. So memandangkan tahap kecemburuan aku ni setinggi Gunung Everest tu, so kirim salam sajalah. Lagi pun, perempuan 'perhubungan' tu keep mengejar dia, minta bertanggungjawab. Dan aku rasa this is bad! TOO BAD. Apa pulak kata mak abah kalau aku still nak go on dengan dia. Lagi satu, kalau sekarang dia boleh buat, entah-entah bila dah kahwin, lagi extreme daripada tu pun boleh jadi. Atoyai, achaner tu? Makan hati, mau?
Tapi, kalaulah hati aku berat nak kat dia juga, jalan terakhir adalah solat istikharah, solat hajat. Minta petunjuk. Mana tahu Tuhan nak uji aku dengan situasi macam tu. Lagipun, tak ada manusia yang sempurna kat dunia ni, kan?
Ahaha, lagi satu, aku suka dengan lagu Anuar Zain dalam cerita ni. Bila tanya Incik Google, dia kata tajuk lagu tu ialah CINTA HARUS MEMILIKI dan liriknya adalah sebagaimana berikut: (Skemanya, haha!)

Sejauh ku berlari
Meninggalkan dirimu
Masih bayangmu yang menawan
Sekuat ku mencoba
Melupakanmu kasih
Lalu mengapa ku tak sanggup
Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah
Selamanya
Ku tak percaya kita
Terpisah karena berbeda
Lalu ke mana kan ku cari
Ku tak percaya kata
Cinta tak harus memiliki
Lalu mengapa?
Hati terasa sakit
Sekeras ku berfikir
Mencari alasannya
Semakin jatuh ku terluka
Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah.. oh..
Ulang Chorus 2x
Hati terasa sakit..

 P/s: Nampaknya aku ni dah terlalu banyak bercerekarama dan bernovel la. Jiwa-jiwa sungguh! Apa pun, cerita dalam cerekarama dan novel tu tak semestinya sama dengan alam realiti, tahu?

:)